Aloitimme palaverin meidän tilauksen kertaamisella...
PÖYDÄT
kuva: theknot.com
...ja sitten päästiin pöytäkarttojen kimppuun! Bongasin heti yhdestä valmiista pöytäkartasta neliön muotoiset pöydät ja sulhasen mielestäkin ne vaikuttivat parhaimmalta idealta: kaikki pöydässä olijat voisivat keskustella paremmin pöydän päästä päähän huutelemisen sijasta.
Neliön muotoiset pöydät tehdään siis kahdesta suorakaiteen mallisesta pöydästä. Ainoa miinus näissä on se, että pöytien jalat ovat neljän istujan kohdalla, mutta omat jalat sai kyllä pöydän jalan molemmin puolin mukavasti. Pöydissä on omat liinansa eli keskelle jää näkyviin raja, mutta nou hätä me laitetaan pöytien keskelle mustat kaitaliinat.
Pöytiin mahtuu kahdeksan ihmistä ja jos kaksi neliön mallista pöytäväkerrystä liittää yhteen niin saadaan sitten tarvittaessa isompia 12 hlö pöytiä.
Sovimme, että ruokailussa tarjoilijat tarjoilevat viinit, suunnitelmiin siis muutos! Meidän täytyy ostaa viinipulloja laatikkoviinien sijasta. Laatikkoviinejä ostamme kyllä sitten iltaa varten.
Meille ei ole tulossa boolia, joten ajattelin laittaa tölkit isoihin jäillä täytettyihin sinkkisankoihin. Tähänkin kohtaan tuli suunnitelman muutos sillä olin unohtanut kokonaan, että Anneilla oli tarjota 5-6 lavaa tölkkejä vetävät coolerit kaksin kappalein. Toinen sijoitetaan siis terassille ja toinen saliin juomapöydän viereen.
Juomat viemme tilaan jo edellisenä päivänä.
Ruoka tarjoillaan buffapöydästä, mutta enemmän menusta sitten omassa postauksessaan.
KORISTELU YMS.
kuva: mywedding.com
Koristelemaan pääsemme mahdollisesti jo edellisenä iltana jos salissa ei ole tilaisuutta (jee!), mutta muuten viemme ne juomien kanssa valmiiksi saliin edellisenä päivänä ja laitamme aamulla paikoilleen.
Palaverissa ei kukkia käsitelty, mutta olen miettinyt ottavani kaikki saliin tarvittavat pöytäkukat salin suosittelemalta floristilta ja kimput, vieheet yms. sitten toisesta paikkaa. Tässäkin voi tietysti olla, että meli kerkeää vielä muuttua. ;)
HÄÄPÄIVÄN AIKATAULU
Alustava aikataulu olisi nyt tässä (kaikki paitsi vihkiminen ovat "noin" aikoja):
kuva: erinharvey.blogspot.com |
07.30 herätys ja aamupala sulhasen kanssa kaksin hotellilla
09.00 salin koristelua kaasojen kanssa
09.00 miehen parturi + pukeutuminen hotellilla bestmanien kanssa
10.30 miehet lähtee hakemaan kimppua ja vieheitä + kevyt lounas ravintolassa
10.30 mun ja kaasojen kampaukset meikit sekä pukeutuminen + kevyt lounas hotellilla
13.30 valokuvaaja saapuu ottamaan laittautumisesta kuvia
14.00 valokuvaus miljöössä
15.30 lähtö kirkolle
16.00 vihkiminen
16.35 lähtö juhlapaikalle (tässä vaiheessa porhalletaan lujaa jotta keritään ennen vieraita...juhlapaikalle ajaa siis n.3min :P)
16.45 onnittelujono ja maljojen jako ja vieraiden ohjaus pöytiin
17.25 seremoniamestarin puhe & maljojen nosto + yleiset asiat (wc, tupakkapaikka sijainti)
17.30 ruokailu
19.00 sukulaisten lyhyet puheet (isät, mummu?) + photobooth
20.00 kakkukahvit
21.00 ohjelmaa + kaasojen ja bestmanien (+sulhasen?) puheet
22.00 tanssilattian avaus häävalssilla
23.00 Sukkanauhan ja kimppujen heitot
23.30 Valokuvaaja lähtee (voi toki jäädä halutessaan syömään iltapalaa ^^)
24.00 ltapala
+ bileet jatkuu
Kaikenkaikkiaan palaveri oli todella onnistunut ja sain siitä inspiraatiota lisäideointiin.
Kuulostaa ihanalta! Meille on myös tulossa nuo neliönmalliset pöydät. Asiasta saatiin vinkkiä jo silloin kun kävimme ensimmäistä kertaa katsomassa paikkaa. Rakastuin heti ideaan!
VastaaPoistaNe on kyllä ihanat! Neliön malliset pöydät tuo pyöreiden pöytien tapaan vähän juhlallisempaa fiilistä. Tuleeko teille jokin kaitaliina siihe keskelle peittämään pöytien rajaa?
VastaaPoistaMe ei tosiaan pöydistä hirveästi silloin puhuttu kun käytiin ensimmäistä kertaa salia varaamassa :) Siellä kun ei silloin vielä ollut pidetty yhtäkään tilaisuutta ja loppusiivous oli rakennusmiesten jäljiltä vielä tekemättä ;)
Ei olla vielä mietitty tarkemmin pöytäkoristeluiden yksityiskohtia. Kaitaliinan käyttö on kyllä kieltämättä hyvä idea! Neliönmallisiin pöytiin saa myös kauniisti jonkun ison kukka asetelman keskelle. Meidän häihin vielä on jonkin verran aikaa, ehdin varmaan nähdä kuvia teidän ratkaisuista täällä, mikäli ajan koitettua niitä julkaiset :)
PoistaHih, mietin ihan samaa, eli meillekin pöydän keskelle tulossa yksi näyttävästi asetelma tai sitten kolme erikokoisia sylinterivaasia joissa vettä ja kukkia.
PoistaTeen varmaan molemmilla koristuksilla yhdet kattaukset ja laitan niistä kuvat sitten tänne :)
Neliön malliset pöydät on siitäkin kätevät, että kahdeksan hengen pöytään menee puolet vähemmän kaitaliinaa kuin jos olisi kaksi neljän hengen tavallista pöytää peräkkäin :)
Meni vissiin ihan hyvin tuo palaveri :) Vähän jännittää, kun itsellä kohta edessä tuo, että miten sitä muistaa kysyä kaikesta, mutta kaipa ne Annitkin on aika osaavia ;)
VastaaPoista-S-
Oli kyllä! Mieskin ihan innostui ja koko kotimatkan puhui pelkästä palaverista :D
PoistaTeillähän on hyvällä mallilla asiat! :)
VastaaPoistaNo nyt ihan tuntuukin jo siltä! :D
PoistaVoi ihanaa!! Et kuule ikinä arvaa miten meille tuli helpotus! Tämän postauksen ansiosta ratkaistiin meidän pöytäongelma!! Eli ei edes aiemmin tajuttu, että pöydät voi neliöiksi laittaa :D Kiitos,kiitos!! Sulla on kyl superhyödyllinen blogi :))
VastaaPoistaTiedätkö minkälaiset mitat teidän neliön mallisilla pöydillä on? ? Onko esim. 130cm x 130cm tms :))
PoistaOi, kiitos Emmi! Pöydät ei itseasiassa ole ihan täydellisiä neliöitä kun yhden pöydän mitta on 80cm x 140cm jolloinka "neliönä" mitat ovat 160cm x 140cm.
PoistaKiitos todella paljon hyödyllisestä ja inspiroivasta postauksesta! :) olen itsekin juuri suunnitellut palaveria cateringistä vastaavan firman kanssa ja se olisi tarkoitus pitää juhlatiloissa, jotta päästään suunnittelemaan pöytäjärjestystä ja koristelujuttuja :)
VastaaPoistaTuo alustava aikataulu oli myös superhyödyllinen: meillä on meinaan sama vihkiaika!!! :)
Paljon teille muuten tulee vieraita? Oletteko tehneet lopullisen päätöksen jo siitä, että kenet kutsutte? :)
-Nora-
Kannattaa tosiaan miettiä valmiiksi kysymykset pitopalvelulle/juhlapaikalle niin ei varmasti jää jälkeenpäin mietityttämään :)
PoistaOi, kiva sattuma, että meillä on sama vihkiaika! Mä luulen, ettei tuohon aikatauluun paljon muutoksia tule ellei nyt sitten päätetä tehdä eri järjestyksessä asioita :)
Meille tulee vieraita n.75-90, että haitari on vielä aika laaja :P Varmoille kutsutuille lähetimme jouluna Save the Date kortit, mutta muutamia vielä mietimme.
Minäkin haaveilen neliön mallisista pöydistä, mutta ei vain taida kaikki mahtua meidän tilaan sillä lailla :/ Mutta ajattelinkin, että osa voisi olla niitä :) Esim. niin, että keskellä menisi rivistö neliönmallisia pöytiä ja reunoilla pitkät pöydät. Näin sellaisen asetelman meidän hääpaikan kuvissa ja hyvältä näytti :) Mutta ehkä minäkin ensin yritän saada kaikki neliöiksi, tuo on varasuunnitelma vasta sitten kun tilanpuute iskee..
VastaaPoistaViiniasiasta vielä.. Meilläkin luultavasti tarjoilijat tarjoilevat viinin, ja säästösyistä olin ajatellut ostaa hanapakkauksia. Niinpä päätin, että meillä tarjoilijat tarjoilevat viinin kannuista tai karahveista :) Niihin voi hyvin tyhjentää hanapakkaukset, ja minusta melkein ehkä tyylikkäämpikin vaihtoehto kuin pullot..
Tosiaan nuo neliön malliset pöydät vievät enemmän tilaa. Onneksi pääsette juhlapaikkaan niitä vähän pyörittelemään niin näkee mikä järjestys istuu tilaan parhaiten :)
PoistaKarahvit kuulostavat hyviltä! Me tosiaan ihan haluttiin, ettei laiteta karahveihin jotta vieraat näkevät mitä ruuan kanssa juovat (toki viinit voisi karahveja käytettäessä kirjoittaa menuun) :)
Oijoi! :D Kiits kun teit muistilistan tänne meille muillekin Salmipareille! :D
VastaaPoistaLaitoin sulle myös savumerkkejä sylintereistä! :D
Hih, meen huomenna stalkkaa parin kaason kanssa ikean maljakkovalikoiman :D Syynään varmasti ne sylinteritkin siellä :P
PoistaHeippa! Kiitos ideasta laittaa pöydät neliöiksi! Oletko miettinyt photo bootkin käytännön toteutusta? Saan harmaita hiuksia, kun mietin, että miten se olisi järkevintä toteuttaa. En haluaisi, että vieraat joutuvat jonottelemaan, mutta en toisaalta haluaisi itse palvelu -kuvaustakaan. Hmm...
VastaaPoistaT:bella
Moi Bella!
PoistaAjateltiin toteuttaa Photobooth salin terassilla. Ruokailun lopulla ilmoitettaisiin, että hääpari toivoisi kaikkien käyvän terassilla kuvauksessa ja me tottakai heti ensimmäisenä näytämme esimerkkiä ja käymme hulluttelemassa photobooth propseilla ;) Tottakai sanotaan myös meidän perheille, että seuraisivat vaikka meidän esimerkkiä niin muutkin ehkä innostuisivat käymään.
Kaaso olisi tämän ajan ottamassa nämä photobooth kuvat. Lisää kuvia voitaisiin ottaa vielä yöllä jos jengi innostuu :D
Eli omaa tahtia saisivat kuvaukseen tulla :)
Ok. Paljonko teillä on vieraita?
VastaaPoistaMeille tulee vieraita n.75-90, vieraslista siis vielä elää...riippuu myös pääsevätkö kaikki tai ottavatko kaikki lapsiaan mukaan:) Tuosta vierasmäärästä siis alle 18v. juhlijoita olisi n. 15hlö.
VastaaPoistaJäin ihmettelemään tuota aikataulua kuvauksen osalta :O
VastaaPoistaMeillä oli kuvaajana Antti Ekola ( http://www.anttiekola.com/ ) ja hän tuli kuvaamaan valmisteluja jo puoli yhdeksän aikaan aamusta, että saatiin kuvattua meikit ja kampaukset, yksityiskohdat yms. meidän mielestä ainakin tuon aamun kuvauksen osalta tärkeimpiä on juuri sormusyksityiskohdat, meikit ja se jännitys.. Tunnelma. Oltiin kyllä todella tyytyväisiä että otettiin aamun kuvaus ja Antti tuli paikalle samaan aikaan kun me mentiin kampaajalle!
Tosiaan aikataulu on vielä alustava, mutta koska meillä viimeinen ohjelmanumero loppuu 23.30 maissa niin 10 tunnin kuvauspaketin on alettava vasta 13.30. Kuvaaja tulee puolta tuntia ennen miljöökuvia kuvaamaan ne sormusyksityiskohdat ja pukeutumisen.
VastaaPoistaKoitan kyllä järjestää aikataulua vielä niin, että kuvaaja tulisi jo yhdeltä kuvaamaan viimeiset siveltimenvedot, ottamaan kuvia puvusta, pukeutumisesta, sormuksista, kimpusta yms.