2. kesäkuuta 2010

Maineensa veroinen hääpukuliike

kuva: perfectweddingguide.com

Suosittelisin ensiksi tutustumaan keskusteluihin Meslewistä missä on kaltaisteni huonosti palveltujen asiakkaiden kokemuksia kymmenittäin ellei joskus ole ollut jopa sadoittain täällä ja täällä sekä uusissa keskustelussa joka perustettiin (päivitys 9/2012) muutamien poistettujen tilalle täällä ja erityisesti täällä.

Myös tämän blogikirjoituksen kommentit kannattaa lukaista läpi.

Tässä kuitenkin oma kokemukseni liikkeestä.

Minä kerkesin jo laittaa Meslewistä kerrotut "kauhutarinat" ja lempinimen "painajainen Manskulla" liioittelun piikkiin, mutta kyllä tämä paikka lunasti täydellisesti maineensa!

Menin liikkeeseen hiukan ennen omaa aikaani ja astuin liikkeen avonaisesta ovesta sisään. Minua kehoittettiin ottamaan kahvia ja menemään ulos tuolille istumaan kera mallikansion, sillä liike ei ollut vielä auki. Onneksi aurinko paistoi ja oli lämmin päivä, sillä muuten olisi voinut tulla aikamoinen vilu.

Vihdoin kun pääsin sisälle ja näytin kansiosta ne blue by enzoanin mallit joita haluaisin sovittaa sanoi myyjä minulle että Enzoanit ovat pukuja jotka maksavat kaikki 1795€ joista koko summa maksetaan heti tilauksen yhteydessä ja niiden malleja ei ole liikkeessä kuin kaksi sovituskappaletta joista toinen on rikki. Tähän olin että jaha, sillä puhelimessa hän oli nimeomaan sanonut, että minun piti heidän nettsivuillaan olevista puvuista valita kolme joita halusin sovittaa. Tottakai ymmärsin sen niin että heidän nettsivuillaan olevat puvut löytyvät liikkeestä.

Sitten myyjä sanoi, että nämä puvut ovat heillä periaatteessa suuntaa antavia. Kerroin mistä valitsemissani puvuissa pidin ja  menimme peremmälle liikkeeseen... hän löysi vain yhden puvun mikä edes jotenkuten vastasi toivettani vedoksellisesta ja linjakkaasta puvusta. Enzoanit olivat mielestäni todella ylihinnoiteltuja koska sama puku joka Meslewissä maksoi 1795€ maksoi 1000€ Lahden Glamourissa.

Myyjä kaivoi rekistä yhden Enzoanin sovituspuvun ja kokeilin kädellä miltä kangas tuntuu. Noh, puku riuhtaistiin kädestäni koska sitä ei saanut koskettaa...aika heiveröisiä pukuja ilmeisesti.

Sovitin kuitenkin sitä ainoaa omistaja myyjän löytämää pukua (ei se Enzoani) ja kun olin saanut puvun päälle ja päässyt peilin eteen, alkoi myyjä laittaa mallinukelle juhlapukua. Koitin kysellä saako helmaa kavennettua merenneitomalisemmaksi jne. Hän kyllä vastaili mutta ei sitten viitsinyt tulla demonstroimaan (pitämään pukukangasta kireämällä reisien kohdalta tms) ja koitin sitten itse kaventaa käsilläni pukua. Kirjaimellisesti hän puuhaili aivan muuta kuin keskittyi minuun - asiakkaaseen. Puku ei myöskään istunut minulle ollenkaan senkin takia, että oli aivan liian iso, mutta liikkeen myyjä ei viitsinyt kaventaa pukua neuloilla tai kiristää käsillä ollenkaan.

Myyjä kävi vastaamassa puhelimeen kesken mallinuken pukusovittelun ja puhelun jälkeen hän tokaisi minulle näin "Ihankun mua kiinnostaisi niiden hääpäivä, mutta siitä päivän tietämisestä saattaa olla apua". Tuli hiukan paha maku suuhun tästä tyypistä. Tämän yhden puvun sovituksen jälkeen hän ei löytänyt minulle mitään muuta sovitettavaa. Olen mielestäni aika helppoa kokoa niin ilmeisesti joko liikkeessä ei ollut yhtään kuvaustani vastaavaa pukua tai sitten myyjä halusi puuhata omiaan kuten jos siinä sovituksen aikana tekikin. Yleensä morsiuspukuliikkeissä on tunnin sovitusaika, mutta Meslewissä sovitusaika on puoli tuntia enkä enää ihmettele miksi sillä itse olin sen 15 minuutin jälkeen aivan kypsä koko ihmiseen ja hänen liikkeeseensä.

Kotiin päästessäni soitin Lahden Glamouriin, josta heti ystävällisesti sanottiin mitä Enzoaneja heillä pääsee sovittamaan ja mitä voidaan tilata. Glamourissa lähes kaikki Enzoanit olivat tonnin luokkaa. Olen sovittanut siis yhtä kalliita pukuja kuin Enzoanit esim. Maggie Sotteron puvut ja kyllä minä niitä olen saanut koskea ja pitää päälläni..."

Minua palvellut liikkeen omistaja on käynyt kommentoimassa tätä blogikirjoitustani eri nimillä todella hmm...mielenkiintoisilla kommenteilla jotka todella suosittelen lukemaan (kirjoitustyylistä kyllä tunnistaa). ;P

Minä ainakin ostan pukuni sieltä mistä saan hyvää palvelua!
Päivitys 28.1.2012
Asiattomuudet eivät kuulu blogikulttuuriin - voimakkaan mielipiteen voi ilmaista monella tavalla. Muistetaan tämä ja keskitytään kommentoinnissa ainoastaan itse käyntikokemuksesta ja saadusta asiakaspalvelusta kertomiseen oli se sitten positiivinen tai negatiivinen. Toki omaa käyntikokemustani ja täällä olevia kommentteja mm. lukijoiden käyntikokemuksia saa kommentoida vaikka liikkeessä ei olisi käynytkään. Kiitos :]

116 kommenttia:

  1. Mitenköhän tuollainen liike edes pysyy pystyssä..? Ainakin omalla kohdalla myös palvelu vaikuttaa siihen, että mistä tavarani/vaatteeni käyn ostamassa. Varsinkin morsiuspuvun kohdalla tuntuu että se on vielä tärkeämpää kuin normaalisti...

    VastaaPoista
  2. Naurettavaa käytöstä liikkeeltä! Miten he kuvittelevat saavansa asiakkaita tai miten tuommoinen liike on edes pystyssä :O

    Harmillista että sait tuommoista palvelua, mutta ilmeisesti sen parempaa ei saa kukaan muukaan.
    Hyvä että toisesta liikkeestä sait vähän positiivisempaa kuvaa, toivottavasti siellä menee paremmin :)

    VastaaPoista
  3. No huh huh, millaista "palvelua"...

    VastaaPoista
  4. Koska varmaan siinä vaiheessa et ajatellut enää heiltä tilata hääpukua, olisi varmaan kannattanut ihan suoraan sanoa, kuinka huonoa palvelua saa... Tosi inhottavaa käytöstä naiselta!

    VastaaPoista
  5. Anonyymi2/6/10 21:12

    Hei!

    Käsittääkseni Seinäjoella morsiussalonki Rosamor myy myös Enzoanin pukuja :) kannattaa kysyä sieltäkin.

    www.rosamor.fi

    VastaaPoista
  6. M, Keelya & SaraJana: Kieltämättä en kyllä itsekään ymmärrä kuinka kyseinen putiikki pysyy pystyssä :/ Myyjästä oikein huokui kuinka vähän häntä kinnosti muu kuin raha ja oma napa.

    Ja todellakin niin moni muu on saanut yhtä huonoa/huonompaa kohtelua kyseisessä liikkeessä, että yksittäistapauksesta ei ikävä kyllä ole kyse :/

    Avelina: Olisi pitänytkin sanoa, mutta kieltämättä siinä vaiheessa olin jo häkeltynyt saamastani huonosta palvelusta ja aikalailla sanaton. Vasta bussissa alkoi mieleni kiehumaan kunnolla :P

    Anonyymi: Kiitos paljon, soitan heti huomenna heille ja kyselen lemppari enzoanieni saatavuudesta :)

    Minä kun luulin googlen avulla kolunneeni kaikki jälleenmyyjät läpi :D Kiitos vielä! :)

    VastaaPoista
  7. Aika asiatonta käytöstä myyjältä!! Pistä sinne joku kirjallinen palauteposti tai jos liikkeellä on nettisivut, laita sitä kautta!

    VastaaPoista
  8. Avelina ja muut arvon morsiamet,
    Ompa vahva tarina?
    Miten negatiivisenä voikaan asiakas tuntea päivänsä alkavan...

    Pari asiaa,
    faktaa korjaisin loput saa jokainen itse tulkita sen hetkisen tunteidensa mukaan...
    1.Aamulla imuroidaan eteisen aula missä asiakas sohva sijaitsee.
    Ulos kannamme tullessamme sametti nojatuolin sekä kukka somisteet.
    Kun tulee avaamista ennen etuajassa
    sisään siivouksen lomaan olisi hankala sijoittaa.Kylmään kesäkuun keskipäivään emme ketään laita tuntikausiksi.Morsian istui kansioita selatessaan siinä ulkosalla terassillamme minuutteja...
    Enzoanin mallit maksavat maksimissaan 1795e, toki malleja saa edullisimmistakin mallistoista heillä.
    Tämä kansio on toiminut mainiosti suuntaa antavana myös morsiamille jotka etsivät vaikkapa 500e pukua.

    VastaaPoista
  9. Anilize: Niin laitoinkin sähköpostilla. Tosin liikkeen otettua minuun yhteyttä he sanoivat kyseisen s-postin olleen jo vuoden poissa käytöstä vaikka se oli heidän sivuillaan esillä ja on edelleenkin.

    Flyingvisit: Tarina on valitettavasti täyttä faktaa kuten itsekin tiedät. Puhelimessa sanoin että voin poistaa tekstin mikäli se sinua harmittaa + se otetaan rakentavana kritiikkinä vastaan. Nyt olen kuitenkin törmännyt netissä niin moniin ihmisiin jotka ovat saaneet saman palvelun liikkeessä kuin minä, etten jaksa uskoa siihen että kokemustani otettaisiin mitenkään rakentavasti teillä vastaan. Kokemukseni liikkeestänne on valitettavasti edelleen sama.

    Jos luet tekstin uudelleen niin en ole valittanut olevani mitenkään viluissani. Mainitsinhan päivän olevan lämmin ja aurinkoinen.

    Jos malleja kerta halvemmalla saa, niin en ymmärrä miksi minulle sanottiin kaikkien Enzoanien olevan saman hintaisia varsinkaan kun ilmoitin budjetiksi tonnin. Kysyin kuitenkin yhden tietyn puvun hintaa ja se oli se päälle 1700€. Läysin saman puvun toisesta liikkestä 700€ halvemmalla.

    Kansiot itsessään oli tosi käteviä, niistä plussaa. Vielä suurempi plussa olisi jos niistä löytyisi enemmän sovitettavien pukujen kuvia.

    VastaaPoista
  10. Moi, sain itsekin aivan kauhean koppavaa ja epämiellyttävää palvelua kyseisestä liikkeestä, ja on helpottavaa huomata, etten ole ainoa. Uskon, että paha saa lopulta palkkansa, eikä tällä tavalla asiakkaitaan kohteleva liike voi saavuttaa suurta suosiota. Valitettavasti olin jo ehtinyt ostaa puvun liikkeestä ennen saamaani huonoa palvelua, mutta kyllä siinä olisi mieli tehnyt koko puku palauttaa heille. On todella ikävää, että juhlapukuliikkeestä saa tällaista palvelua, sitä kun aina olettaa siellä työskentelevien ihmisten ilolla auttavan asiakkaitaan tekemään juhlapäivästään ikimuistoisen. Mutta jätetään tällaiset ihmiset omaan arvoonsa ja nautitaan juhlistamme ja positiivisista asioista elämässä! :) -p

    VastaaPoista
  11. Anonyymi: Sinäkin siis tämän liikkeen mielipahan uhrina :/ Saakoon paha palkkansa ja jätetään tällaiset ihmiset todellakin omaan arvoonsa ;)

    VastaaPoista
  12. Anonyymi2/2/11 07:21

    Hei Kitty ja muut morsiamet,
    Meslewillä on tosiaankin 20-vuotis juhlavuosi.
    Helsingissä,monen polven helsinkiläisenä Suomessa.
    Olen omistajana nähnyt morsiamia ja juhlapukeutujia paljon samoin kuin sinä Kitty kaapaajan työssäsi,ehkä?
    Taidan lähettää sinulle koe morsiamia,katsotaan alkavatko he murjottaa taidoistasi?Ehkä?
    Koska olet puolet nuorempi kuin minä ,uskon sinun muuttavan vielä asiakaspalvelussakin kantaasi,kulmat hiotuu vanhetessa.
    Sinulle Kitty ja kaikille jotka pukuaan etsii,sanoisin tiedottavasti,ettei Meslewi voisi toimia ilman suuria ryhmiä tyytyväisiä asiakkaitaan ilman,jotka vuositasolla ostavat pukunsa edustustilaisuuksiinsa 3-6 uutta pukua 400e-1400e keskiarvohintaan.
    Meslewi stailaa ja sisustaa koteja.
    Kun luen kritiikkiäsi Kitty,toivon että olet jo onnellisesti naimisissa ja löydät aviomiehellesi monta hyvää asiaa sanottavaksi asti joka päivä---siinä luova puhetaitosi on parhaimmillaan ja antaa eniten parisuhteellennekin.
    Onnelinen sinä ,sinun käy hyvin.
    Omistaja Leena Koukkari

    VastaaPoista
  13. Hei!

    Sinuna en vetäisi ikää tähän kun et itse vieläkään - kahdenkymmenvuoden jälkeen - osaa ottaa kritiikkiä rakentavasti ja asiakkaasi valittavat jatkuvasti pitkin nettipalstoja.

    Turha sinun on asiakkaitasi haukkua netissä - keskittyisit ennemminkin asiakaspalvelusi parantamiseen niin ehkä liikkeesi imago vähän kohenisi.

    VastaaPoista
  14. Repesin tuolle: "toivon, että olet jo onnellisesti naimisissa..."-kohdalle.

    VastaaPoista
  15. Suvi: Moii! Kiva kuulla tuoreesta rouvasta pitkästä aikaa! Mä kävin viimeksi (taas) tänään ihailemassa naikkareissa teidän hääkuvia ^^

    Hihi, kuin myös :P Onnellinen avioelämä kun tuskin mitenkään liittyy hänen kirjoittamaansa asiaan + muutenkin minusta meidän hääpäivä on esillä täällä aika selkeästi ;)

    VastaaPoista
  16. Hehe joo olen koittanut pitää taukoa häähommista nyt vähäsen ja koittanut aloitella tuota uutta blogia. Mutta tää rouvan elämä on niiiin kiireistä. :D

    VastaaPoista
  17. Niinhän se ;)

    Mä olen seurannut sun uutta blogia ja pidän erityisesti sun leffa arvosteluista <3

    VastaaPoista
  18. Mua vieläkin naurattaa tämä koko Meslewi-juttu. :D

    Mutta kiitos kehuista. :)

    VastaaPoista
  19. Huh, tämän keskustelun ja erityisesti liikkeen omistajan kirjoittamien kommenttien perusteella voin sanoa, etten astuisi jalallanikaan tuollaiseen liikkeeseen. :-/ Asiakaspalvelua parhaimmillaan, erityisesti tuo tokaisu "toivottavasti olet jo onnellisesti naimisissa"!

    VastaaPoista
  20. :D Tiedänpähän mihin kauppaan en ikinä mene. Kiitos tästä kirjoituksesta Kitty :)

    VastaaPoista
  21. Sain jokin aika sitten huomata ystäväni kanssa saman asian, palvelun taso kyseisessä liikkeessä oli käsittämättömän huonoa. Ei siis koskaan enää kyseiseen paikkaan... Ammattitaitoista, ystävällistä ja osaavaa palvelua on saatavissa niin monesta muusta liikkeestä.

    VastaaPoista
  22. Bisguits,Suvi ja alias Kitty,
    ystävykset naiset ihanaiset?

    Pyydän anteeksi etten huomannut alias nimimerkki Kittyn menevän naimisiin todellakin vuonna 2012!

    Kitty kun oli meillä Meslewissä kesäk. jo 2010 sovittelemassa morsiuspukuja.
    En millään näin huonona,koppavana ,vanhana,ikävänä ja kaikin tavoin teidän mielestänne ällittömänä 46-vuotiaana täti vanhuksena ymmärtänyt tätä ennakoivaa settiä.

    VastaaPoista
  23. Rva.Meslewin omistaja alias anonyymi

    Kyllä vain olin silloin ja se kaikille onkin varsin selvää sillä olenhan tämän postauksen kirjoittanut kesäkuussa 2010, eikös?!

    Hääpuku on kuitenkin sen verran tärkeä asia minulle, että aloitin the puvun etsinnän jo hyvissä ajoin (kuten varmasti hääpukuliikkeen omistajana ymmärrät).

    Tilasin lopulta hääpukuni Leimulinestä josta sain ERINOMAISTA palvelua. Hääpukuni tilausaika oli n.puoli vuotta.

    VastaaPoista
  24. Aivan pöyristyttävää kommentointia rva. Meslewin omistajalta! Missään vaiheessa ei ilmeisesti ole kuitenkaan puhuttu blogin pitäjän tai lukijoiden toimesta ikävistä täti-ihmisistä. Rva Koukkari itse päätti vetää Kittyn iän tähän mukaan ala-arvoisella , vähättelevällä tavalla...
    Tää kommenttienvaihto vaan on niin absurdia!

    Meinasin mennä Meslewiin ihan mielenkiinnosta koska olen kuullut huonosta, alentavasta palvelusta niin monelta toisistaan riippumattomalta taholta...onneksi en tuhlannut aikaa moiseen kuitenkaan.

    Kiitos Kitty ihanasta blogista, meillä hääpäivä viikkoa teidän jälkeen :). Tilaan ensi viikolla oman Enzoanini Niinattaresta, jossa palvelu oli aivan ihanaa siitä huolimatta että häät ovat vasta 2012 (mikä ihmeen argumentti tääkin muka on?).
    Onnea ihanasta Carmenistasi!

    VastaaPoista
  25. Huh, kyllä Meslewvin omistajalta niin järkyttäviä kommentteja, että ihan tämän perusteella en ikinä liikkeeseen mene! Ällöttävää ja epäammattimaista!

    VastaaPoista
  26. Minulla myös hääpuku haussa ja harkitsin jopa Meslewin puoleen kääntymistä. Onneksi törmäsin tähän "keskusteluun" ennen kun kerkesin sinne asti. Sana kiertämään vaan. Ja itse ainakin äänestän jaloillani ja vien rahani johonkin aivan muualle, missä asiakaspalvelu ja ammattimainen käytös ei ole noin vieras käsite. Karhunpalveluksen tekee rouva itselleen kun noin asiattomia kehtaa kommentoida. Kiitos Kitty! Ja aivan ihana blogi by the way :)

    VastaaPoista
  27. Hrrr, olen kyllä aikas järkyttynyt Meslewiä edustavista kommenteista. Ja kyllä, olen itskein törmännyt ihan liian moniin keskusteluihin Meslewistä, joiden perusteella palvelu ei ole ollut kovin erinomaista. Ehkä asiakas kiinnostaa enemmän, jos kyseessä on joku silmäätekevä, who knows.

    Mutta noin yleisesti, sinulla Kitty on aivan ihana blogi, kirjoitat oikein mielenkiintoisesti ja inspaavasti (omia tulevia syksyn häitäkin ajatellen :D). Mielestäni oikein lämminhenkinen blogi, ei sellainen ylimielinen bridezillan päiväkirja, vaikka paljon suurimuotoisemmat häät teillä suunnitteilla kuin täällä :).

    VastaaPoista
  28. Täälläkin yksi Meslewin uhri.....
    En mene yksityiskohtiin mutta sanottakoon että Rva Koukarilla taitaa olla pahemman luokan henkisiä ongelmia kun hän kehtaa nimitellä asiakkaitaan. Rvaon niin väärällä alalla kun vaan voi olla. Jos vihaa noin paljon tulevia morsiamia niin miksi ihmeessä vaivautuu pitämään hääputiikkia pystyssä ?
    Olen vieraillut esimerkiksi Stilissimassa, Niinattaress aja Stockmannilla ja kaikissa näissä saanut ystävällistä palvelua.

    Erehdyin viime vuonna ostamaan puvun ko.liikkeestä. Huomasin ostokseni jälkeen että puku oli likainen ja käytetty. Myös puvun korjausomelu piti sisältyä hintaan mutta kun soitin liikkeeseen niin eipä sisältynytkään! ( olisi pitänyt pyytää ostohetkellä todellakin mustaa valkoisella luvatuista asioista )
    Teetin korjaukset sitten ammattitaitoisella ompelijalla jolla oli myös mielipide siitä, miten huonosti puku oli valmistettu ja ommeltu....

    Myyjä on epäystävällinen, tökerö, itsekäs ja ahne.
    Hänellä on tehdas Kiinassa josta tuo puoli-ilmaisia huonosti valmistettuja pukuja joihin lisää huikean hintalapun. Tästä minulla olisi ihan inside-tietoakin mutta jätetään likaisimmat tarinat sikseen tällä kertaa.

    VastaaPoista
  29. Voi järkyttävää....
    Minusta Kitty antoi täysin rakentavaa palautetta ja kaikki ovat varmasti samaa mieltä. Itse omistaja teki itsestään todella naurunalaisen ja jos ikää on 46-vuotta niin näköjään se on vain pelkkiä numeroita... henkinentaso on taas jotain aivan muuta. Hyvä tietää minne itse ei kannata koskaan mennä ja sanon myös kaikille ystävilleni saman asian. Valitettavasti Rva antoi kommenteillaan pontta kaikille nettikirjoitteluille/arvosteluille. Toisinaan omiin muroihin kuseminen tapahtuu juuri näin.

    VastaaPoista
  30. Pakko kommentoida tähän. En ole morsian enkä ole etsinyt hääpukua itselleni, mutta muuten kyllä iltapukuasioissa vieraillut Meslewissä. Tästä aikaa nyt vajaa vuosi ja edelleen, kun muistelen käyntiäni, mielessä on päälimmäisenä ikävä yleiskokemus.

    Olin ensin puhelimitse yhteydessä liikkeesseen ja sain suht. asiallista palvelua sekä sovitusajan jopa samalle päivälle, koska puvun löytämisellä oli kiire.

    Omistaja otti minut ihan ystävällisesti vastaan ja luetteli siinä, kuinka oli kiire päivä, kun niin moni julkkis (nimien kera) oli hakenut pukunsa Linnaan ja vielä on muutama luovuttamatta. Voi miten "vaikutuin", kun on rouvalla niin nimekkäitä asiakkaita, joilla briljeerata. Aivan kuin hänellä olisi ollut jo kättelyssä tarve nostaa itseään. Olisi antanut vain palvelun puhua puolestaan, ajattelin.

    Hän oli koonnut minulle valmiiksi muutaman vaihtoehdon, joista ensimmäinen sovittamani oli hyvä. Väri tosin sellainen, johon en ole tottunut, mutta myyjällä on kieltämättä silmää.

    Hinta oli tosi korkea, pelkästä yläosasta n. 350 euroa ja koristeruususta ja satiininauhasta yhteensä yli sata euroa. Hinta alkoi kolkuttaa päässäni, että ei nämä nyt ihan sen arvoisia ole, koristeet varsinkaan. Olen ostanut joskus täyspitkän puvun edullisemmin. Mutta hintoja luetellessaan myyjäkin jo tiesi, että puvun löytämisellä on kiire. Ei minulla ollut enää aikaa kiertää muita liikkeitä samana päivänä ennen kuin puvun jo pitäisi olla päällä.

    Jälkikäteen sanoisin, että myyjä on erikoinen persoona, jonka liikkeeseen en varmaan toistamiseen eksy. Hinnat olivat järjettömät moneen muuhun liikkeeseen verrattuna, ja vaikka palvelu ei varsinaisesti ollutkaan epäystävällistä, niin jotenkin siinä sai olla varuillaan. Lopulta myyjää nimittäin kiinnosti vain se, että hän saa puvun myytyä, rahat kassaan ja asiakkaan ulos. Asiakkaan tyytyväisyys tuntui siinä toissijaiselta. Ja nyt kun pukua olen sen yhden kerran käyttänyt, niin fakta on, että laatu on heikko. Luut irvistelevät jo korsettiyläosassa, vaikka se on tosiaan vain kerran ollut päällä ja asianmukaisesti säilytetty senkin jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. leena koukkari/meslewi24/1/12 19:48

      On erittäin normaalia palauttaa puku,myös Meslewin puku jos jokin osa tai kohta viiraa.Epänormaalia on jäädä kotiin suremaan sitä!Meslewi on 20-vuotta ollut paikallaan ja on siellä uusia ja vanhoja asiakkaita ,tyytyväisiä ja tyytymättömiäkin varten.Rohkaistu, sillä oikeutesi jää käyttämättä!

      Poista
  31. naurattaa aika paljon tuo omistajan ulosanti, joka on töksähtelevää. Lisää alkaa naurattaa hänen ikäkommentointinsa. Itse olen 40v ja olen kyllä opetellut muutamia perussääntöjä elämästä, kuten että ikä on vain numeroita, asikas on aina palvelualalla oikeassa ja että huonosta palvelusta puskaradio tiedottaa valon nopeudesta ja senkin takia siihen ei ole yrittäjällä varaa.

    Mitä tulee Meslewin maineeseen, on minullakin ollut siitä sen verran tietoa, etten mennyt lainkaan sovittamaan pukuja sinne. Ystävättäreni oli ollut ostamassa vanhojentanssi pukua tyttärelleen ja oli erehtynyt sinne, saaden järkyttävän huonoa ja epäystävällistä palvelua. Hinnoittelu oli toinen hämästelyn aihe; se oli ihan eri planeetalta kuin muiden liikkeiden.

    Itse sain vielä eräästä morsiusliikkeestä pientä vinkkiä Meslewistä, kun olin siellä sovittamassa pukuani. Morsiusliikkeen omistaja nimittäin totesi minun sovittaessa ja hiplatessa valkoisin puuvillahanskoin pukuja, että Meslewillä saisi sormilleen, kun edes hipaisisi pukuja.

    -Nimetön talvimorsian-

    VastaaPoista
  32. Meslewin omistaja Leena älä vain usko näitä kateellisten panetteluja täällä!
    Olet ihana ,luova ja ainutlaatuinen taiteilija!Mitä nää oikein kuvittelee täällä saavansa haukkumalla kateuksissaan?
    Ressukat,niin surullisia ihmisiä.
    Jos ne saisivat tietää kaikki ihanuudet mitä olet ja teet ,se vasta laittais heidät ihmettelemään!
    Kun on vähän annettu täytyy haukkua toisia...joilla on!
    Jatka samaan tyyliisi,ole totta ja aito ja älä vaan muutu näiden huippusuunnittelijoiden kommenteista täällä, ikinä!
    Vain kotinsa,mökkinsä sekä pukunsa stailauttanut Meslewissä about 8x vuodessa.
    Tulkaa naiset sitten tänne kirjoittelemaan kun ootte itse olleet Helsingissä 20 vuotta yrittäjänä!
    Mammaa tulis aika monella ikävä!
    Juhlikaa läpi surunne,jooko?Pystyttekö?

    VastaaPoista
  33. "Anonyymi" 2/10/11
    Minusta on hyvin surullista, että käyt täällä itseäsi kehumassa ja muita panettelemassa. Teet vain pellen itsestäsi näillä kommenteillasi jos et ole jo sitä huomannut.

    VastaaPoista
  34. Oi kamala miten noloa tulla itse puolustamaan itseään esiintyen jonain toisena ihmisenä! *tirsk* Tämä on vasta toinen keskustelu, josta luen ihmisten (huonoja) kokemuksia Meslewistä, mutta silti tuo omistaja (?) on ehtinyt molempiin paikkoihin puolustamaan itseään (useimmiten juuri esiintyen jonain toisena henkilönä). Jotain aivan järkyttävää! Miksei voi vaan ottaa opiksi? Tai olla kokonaan huomioimatta ihmisten kommentteja, jos on kerran niin vakuuttunut siitä, että tekee kaiken oiken? Miksi alentua lapsen (kaikella kunnioituksella heitä kohtaan) tasolle vastakommentoinnissaan? En ymmärrä.

    - Miaminttu

    VastaaPoista
  35. Miaminttu, en voi olla kuin samaa mieltä kanssasi!

    Kaiken huippu on vielä se, että näiden "anonyymien" kommentit ovat niin helposti tunnistettavissa hänen kirjoittamikseen :P Luulisi myös tajuavan, että rouva kaivaa vaan kuoppaa itselleen näillä suhteettomilla ylistys kommenteillaan :P

    VastaaPoista
  36. Mulla on tuossa 25/10/11 kirjoittamassani kommentissa pieni virhe eli tarkoitin toki "Anonyymia" 25/10/11 enkä 02/10/11 anonyymina kirjoittaneen Nimettömän talvimorsiamen tekstiä :)

    Unohdan aina, että tuo päivämäärä on tuossa kommentin alaosassa eikä yläosassa, pahoittelut.

    VastaaPoista
  37. Kitty alias pakko olla työtön tai pahasti sairas,muuten ei tälläisiä sivustoja pidetä kahta vuotta elämän ainoana asiana!
    Sanon samaa kuin joku täällä aijemmin Rva Meslewistä,upee taiteilija!
    Joo ja sano vaan taas heti, et itse Leena kirjoittaa niin saat fiilikset kohilleen.Oot sä kyllä...

    VastaaPoista
  38. Voi jestas sentään... Hieman kyseenalaista ruveta mollaamaan toista sairaaksi sen takia, että hän kirjoittaa blogia. Josta on muuten iloa monille :) Kasvakaa...

    Se nyt vaan on FAKTA, että asiakaspalvelun tulee olla kunnossa. Itse aspa alalla työskentelevänä ainakin olen oppinut antamaan sekä positiivista, että negatiivista palautetta.

    VastaaPoista
  39. "Anonyymi" 1/11/11 13:33
    Rouvan suureksi pettymykseksi en valitettavasti ole kumpaakaan. Ihan sinun ja toivottavasti muidenkin iloksi aion kuitenkin pitää tätä sivua pystyssä vielä monta vuotta :) Elämässäni on toki muutakin sisältöä niinkuin olettaa saattaa (ostin juuri asunnon), mutta pitäähän ihmisillä harrastuksia olla (pitäisikö sinunkin hankkia sellainen?).

    Hei tiedoksesi sama "vitsi" ei mene kahdesti läpi kun ei se mennyt ensimmäiselläkään kerralla...ts.kolmas kerta "anonyymina" ei sekään mene läpi.

    1/11/11 klo:19:51
    Olen samaa mieltä kanssasi asiakaspalvelun tärkeydestä. Firmojen tärkein kilpailuvaltti on mielestäni juurikin hyvä asiakaspalvelu.

    Olettaisin joka liikkeestä ainakin saavani ihan perustason asiakaspalvelua, mutta ilmeisesti sekään ei ole itsestäänselvyys :(

    Kiitos kommentistasi, oletan tekstisi perusteella, että blogistani on ollut sinullekkin iloa (ja ehkä tämän kommenttiketjun myötä hupiakin). ;)

    VastaaPoista
  40. Siis ei voi olla totta! Tiedä nyt pitäiskö itkeä vai nauraa näille "anonyymeille" rouvan itse kirjoittamille kommenteille. Kuitenkin kirjoitustyylistä (ja sanotaanko vaikka...välttävästä suomen kielen osaamisesta) tajuaa välittömästi kyseessä olevan rouva Koukkari itse X)
    Voi hyvää päivää sentään ja eikun sana kiertämään.
    Kitty, kirjoitat ihanaa ja monelle hyödyllistä blogia. Katkerat ja kateelliset voivat väittää mitä haluavat

    VastaaPoista
  41. Kiitos sanoistasi <3 Ei nuo rouvan sadattelut onneksi mua haittaa, lähinnä vaan hävettää rouvan itsensä puolesta :P

    VastaaPoista
  42. Huhhuh...olen saanut itse myös kummallista palvelua Meslewista ja nyt aloin selaamaan keskusteluita läpi ja huomaan että en ole ainoa.

    Ja rva Koukkari ei taida olla ihan kunnossa tai ihan järkevä kun nolaa itseään koko ajan huutelemalla kaikenmaailman outouksia näillä palstoilla. Sääliksi käy rouvarukkaa ja käsittääkseni vaatetuspiireissä hän on ollut yleinen vitsi jo pitkään. Voi Leena-reppanaa kun ei edes itse tajua olevansa täysi pelle vaan arvostaa omaa ammattitaitoaan, jota kenenkään muun mielestä ei edes ole olemassakaan. Ja tuo keksityillä nimimerkeillä itsensä kirjoitusvirheinen kehuminen...supernoloa ja koen aikamoista myötähäpeää Leenaa kohtaan, vaatetusalan Tuksu.

    VastaaPoista
  43. Ja kirjoitin itseasiassa vielä toiseenkin ketjuun, jota varten myös tsekkasin "tämän suuren taiteilijan" busineksen tunnusluvut ja ovat aika surullista luettavaa. Firmallahan menee tosi heikosti koko ajan kun kaupparekisteriin toimitetut tilinpäätökset pääsevät puhumaan omaa kieltään. Noh, mutta tuon busineksen kannattavuuden kyllä pystyi päättelemään jo rouvan tyylistäkin, koska ei tuollaisella asenteella ja noilla "taidoilla" vaan pysty tekemään edes vähänkään kannattavaa bisnestä, valitettavasti.

    http://keskustelu.suomi24.fi/node/7062369

    Ja itse taloustiedot suoraan linkistä:

    http://www.finder.fi/Morsiuspukuja,%20morsiustarvikkeita/Meslewi%20morsius-%20ja%20iltapukuliike/HELSINKI/taloustiedot/491233

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. leena koukkari/meslewi24/1/12 06:16

      Hei nimetön alias ???
      Meslewinimuun on tullut omasta tahdostaan 7 uutta liikettä 2-vuoden aikana!Sehän on hyvä asia .Tottakai se vie asiakkaita myös muille yrittäjille.Meslewi on avoinna enään 4-5h päivässä viimeiset 5 vuotta ,olisikohan sillä merkitystä :-DDDDD.

      Olisikohan sillä merkitystä että muut liikkeet on avoinna 9-10 tuntia arki päivisin ja 6 tuntia lauantaisin ???:-DDD

      Meslewin omistajana ilmoon,et jokainen valitkoon itse ,mistä pukunsa ostaa...
      Ja mitä taitoihini tulee ...20-vuotta ne ovat kantaneet ja hei tosiaankin voi sanoa etten kuulu tähän muotimaailman kermaan ateneumin käyneitä, joita itsekkin arvostan suuresti.

      Poista
    2. Meslewi avoinna 4-5 tuntia päivässä, muut liikkeet 8-10 päivässä.
      Meslewin äidinkielen kirjoitusvirheet ei piirtämistä häiritse.
      Keskustelupalstalla panetellaan anonyyminä, nimimerkillä, salaa.
      Hankkikaa elämäänne sisältöä, käyttäkää koneella istumiseen vähemmän aikaa elämästänne!Onnea yrityksiinne!
      Ps.Moni on koneelle antanut aikaansa enemmän kuin omille lapsilleen?

      Poista
  44. ...liikevaihto siis vain pienenee vaan koko ajan joka vuosi kuten taloustiedoista näkyy. :/ Mutta en siis kyllä ihmettele yhtään tuolla asiakaspalvelun tasolla ja kun kuitenkin näinkin pienessä paikassa kuin pk-seutu tieto leviää helposti.

    VastaaPoista
  45. Ohhoh, no niinpä näyttääkin menevän vuosi vuodelta huonommin. Ei siis ihme, että rouva käy täällä purkamassa turhautumistaan.

    VastaaPoista
  46. Ja nyt se oli laittanut Eija-Riitta Korholan päälle Linnaan liian ison puvun, jossa yläosa ei istunut ei lainkaan. Rouva Meslevi aina kehuu miten vaatettaa Eija-Riitta Korholan ja miten hyvä hän siinä on ja miten Eija-Riitta rakastaa häntä ja hänen tyylitajuaa...ehkä Eija-Riitan pitäisi vaihtaa liikettä myöskin kerran ei edes oikeaa kokoa osaa rouva hänelle antaa. :/

    http://www.iltalehti.fi/linnanjuhlat/2011120614894583_lj.shtml

    VastaaPoista
  47. http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/_a269273/eijariitta+korholan+povi+ammotti+tyhjyytta++mita+oli+takapuolessa/

    VastaaPoista
  48. Katsoin ihan samaa kun Korhola käveli Tarjan luokse, tosin en tiennyt siinä vaiheessa ketä puvun oli suunnitellut. Isoa kokoa enemmän mua ehkä häiritsi se takaosa joka oli aika kamala. Minusta puku ei ollut muutenkaan kovin imarteleva Eija-Riitan vartalolle :(

    VastaaPoista
  49. Hehheh...joo noin "suuri upea taiteilija" Rva Koukkari on, taas se nähtiin. :D :D :D

    VastaaPoista
  50. Kävin asiakkaana Meslewissä viime keväänä, häihini oli tälöin vuosi aikaa. Liikkeen nettisivuilta huomasin uudenlaisen palvelun, jossa saa omatoimisesti mennä yhden ystävän kanssa sovittamaan tiettyjä hääpukuja.

    Saavuimme kaasoni kanssa paikalle liikkeeseen, jolloin meidät istutettiin odottamaan asiakassohvalle. Myyjä palveli monta asiakasta ennen meitä, myös pari meitä myöhemmin saapunutta.

    "Itsepalveluhuoneeseen" emme koskaan päässeet ilman valvontaa. Vain tiettyihin pukuihin sai koskea. Kaasoni istutettiin tuolille, josta tämä ei saanut liikkua ilman liikkeen omistajan lupaa. Minulta tentattiin todella tarkkaan häiden ajankohta ja kaikki yksityiskohdat, ihan kuin olisi testattu, onko häät todella tulossa. Yksityiskohdat kuultuaan omistaja ilmoitti, että minulla tulee olla sporttinen hääpuku, ikinä en tosin saanut selville millainen tämä puku on. Omistaja myös ilmoitti mikä minulle sopii ja mikä ei, siitä en saanut itse päättää eikä kaasonikaan mielipiteitä kuunneltu. Ihonvärilleni sopi kuulemma vaaleanpunanainen, valkoinen puku ei siis tapauksessani tulisi kuuloonkaan.

    Kesken sovitukseni omistaja poistui myös pariin otteeseen palvelemaan muita asiakkaita, jolloin emme saaneet koskea mihinkään, vaan odottaa niillä paikoilla, jotka meille oli osoitettu.

    Kaasoni laittoi myöhemmin liikkeeseen palautetta ja palautteeseen vastattiin syyttelevästi ja tekeytymällä marttyyriksi. Liuta tekosyitä oli jopa huvittavaa luettavaa. Omistaja perusteli käytöstään mm. sillä, että koko 20v. uransa aikana hän ei ole pitänyt päivääkään sairaslomaa.. no ehkä olisi ollut syytä. Myös nimekkään asiakkaat tulivat esille sekä viestissä että paikan päällä.

    Koin palvelun ahdistavaksi, syyllistäväksi ja erittäin huonoksi. Ikä kysymys tuli meilläkin esille. Omistaja, minua kuulemma 20 vuotta vanhempana, tiesi kyllä paremmin mikä on minulle sopivaa ja mikä ei.
    En voi suositella liikettä kenellekään. Ainoana positiivisena asiana voin sanoa, että liike oli omalla tavallaan aika kaunis.

    Hääpukua etsiessani vierailin monissa Helsingin morsiusliikkeissä (mm. Stilissima, Niinatar, Stockmann) ja sain jokaisesta liikeestä hyvää palvelua. Pääsyin ostamaan, neuvoista huolimatta valkoisen pukuni Stilissimasta. :)

    VastaaPoista
  51. 17/12/11 17:17
    Hui, sulla (niinkuin monella muullakin) on ollut omaa kokemustani kamalampi kokemus!

    En vaan voi ymmärtää millainen järjenjuoksu ihmisellä voi olla jos liikesuunnitelma (mikäli sellainen on edes Meslewin tapauksessa olemassa) perustuu tunnettujen asiakkaiden nuoleskeluun ja tavallisten kuluttajien ylenkatsomiseen!

    Onneksi kuitenkin on nykyään sosiaalinen media meidän kuluttajien apuna (mm.blogit, facebook) joilla tällaisia asioita voi saattaa yleiseen tietoon :)

    Kiitos kun jaoit oman kokemuksesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. leena koukkari20/1/12 08:04

      Hei Kitty alias Kristiina,
      Olemme nyt kaikki kuulleet että sinä ja ystäväsi/blogi vierailijat ovat yhtämieltä siitä ,että olen virheellinen 100%.
      Suomen kansalaisena olet ylittänyt sen rajan joka varoituksista huolimatta jatkaa herjausta yritykseeni Meslewi Oy omilla henk.koht.blogi sivustoillasi.Aika menee eteenpäin ja netti herjauksien vastuu kaivetaan esiin nimimerkkienkin taka, helposti.Meslewi maksaa veronsa jo yli 20 vuotta!!!!Meslewin tiedot netissä nykyisin,kaikille hyväksi tietää!Meslewin ympärille Töölööseen on tullut muutaman vuoden sisällä 7 UUTTA LIIKETTÄ,miksiköhän???Meslewin omistajana voin kertoa Kittyn ihmetyksille ,että minun toiminta suunnitelmani proiriteetti on perheeni 6 ja 11 vuotiaat pojat ei Kitty tai Meslewin yritystoiminta :- DDDD! Kitty sinullahan on häät lähestyy,seuraan sitä mielenkiinnolla ja odotan mitä kaikkea saat upeilla sivuillasi aikaan...OUTLET/Rosegarden asiakkaille missä valkoiset juhlapuvut 300-700 vain hajakokoja sanoisin,että viime vuonna myimme juuri siitä huoneesta yli 200kpl poistomallia pienemmän budjetin morsiamille!!!Ja hei, ettei valkoinen sopisikaan jollekkin EN TODELLAKAAN OLE SANONUT IKINÄ KENELLEKKÄÄN ,haloo, myyn valkoisia pukuja 30% myynnistämme??????Mitä julkkis asiakkaisiini tulee valtionvarain ministerimme Jutta Uosukainen koko 46 oli aikas pähee samoin Maria Junger,oliko niissäkin Kitty taiteilijalla pahaa sanottavaa????Taiteilija Kitty ERK ei tarvitse sinun tai minun lipaisuja ikinä,hän voi ostaa mistä vaan ,mihin hintaan vaan ,joten suu soukemmalle siellä.Istuvuus on ollut tosiaan 8x Meslewistä aina 100% peräkkäisinä vuosina !Että näin tällä kertaa Kitty!Maksusi aika Meslewille tulee,niinkuin sanottu tulet kuuluisaksi!!!!

      Poista
    2. Hohhoijaa...en ole sanonut sinun sanoneen mitään mistään valkoisista puvuista.

      Jos mielestäni Linnan Juhlissa ollut puku ei istu jollekkin on se minun mielipiteeni eikä liity sitä kantaneeseen henkilöön mitenkään. Linnassa oli myös muita huonosti istuvia pukuja, mutta koska lukijani mainitsi juuri tästä jaoin saman mielipiteen hänen kanssaan. On ihan normaalia, että Linnassa olleet puvut saavat paljon julkista arvostelua (kun olet ollut 20 vuotta alalla ei tämän pitäisi olla mikään uutinen).

      Käsittääkseni sinun asiakkaidesi (myös näiden julkisten henkilöiden) kokonumerot ovat luottamuksellista tietoa - tietoa jota sinun ei pitäisi huudella netissä.

      Poista
    3. Herjausta ei enää ole vaan se on nimikkeellä kunnianloukkaus:

      1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
      2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
      on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
      Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

      Eli jos joku ilmoituksen voi tehdä niin se olen kyllä minä eli henkilökohtaisesta julkisesta solvauksesta.

      Poista
    4. Kitty Kristiina parahin &Co. lue anonyymi frendit jotka komppaa Kittyä -------sillä lailla---------mageeta!!!!!

      Olet kampaaja et juristi.
      Jokainen joka antaa tietonsa Meslewistä on kertomuksensa takana rehellisesti, muut on siinä mukana vain pulinoimassa epä ammattimaisesti.
      Ja mitä koko ja mitta tietoihin tulee asiakkaistani,kerron ne itse omalla nimelläni ja siitä myös vastaan itse.Tarkemmat osaa itsekkin katsoa koot :-)
      Mitä Kitty sinun arvosteluun ERK pukuun tulee,teit sen tv kuuluttajan sanomiseen nojaten kuin myös anonyymi ystäväsikin.Riivaa vaan ja jatka tätä ,ihan niin kauan kuin sulla rahat riittää.Jokainen päivä kesäkuusta 2010 laskurissa viimeisellä viivalla.Uhosi on vailla totuutta.Tarkkana kannattaa olla,sillä voipi olla että tämä niin virheellinen rouva Leena Koukkari siis minä, onkin vihastuessaan ikävämpi ja tarkempi kuin ajattelet näillä kirjoituksilla ...Olen hyvin tarkaksi oppinut työssäni...

      Poista
    5. Etkö jo käsitä, että tämä kirjoitukseni koskee yrityksesi asiakaspalvelua EI sinua itseäsi yksityisenä henkilönä joten turha selittää mistään virheelisestä rouvasta kun en ole sanonut mitään sellaista! Ymmärrän kyllä miksi otat tämän näin itseesi koska sinähän olet yrityksesi ainoa vakituinen asiakaspalvelija joten eipä paljon muita ole jota voisi syyttää. Lyhyesti turhaan käyt henkilökohtaiseksi noilla jutuillasi sillä se ei poista tätä kirjoitusa netistä vaikka kirkuisit taloni edessä pää punaisena.

      Vaikka minä olisin kolmoismurhasta tuomittu, ryöstänyt pankin tai ihan mitä tahansa niin se ei liity mitenkään siihen millainen asiakaspalvelu liikkeessäsi käyneillä on joten turha yrittää solvata lukijoitani, ikääni, taloudellista tilannetani, ammattitaitoani, perhettäni, avioliittoani, häitämme tai minua itseäni valheellisilla vihjauksilla "täytyy olla työtön tai sairas" ja asiattomilla kommenteilla. Itse en ole vastaavaan lapsellisuuteen syyllistynyt vaan olen puhtaasti pysynyt asialinjalla kanssasi. Jos keskustelumme käännettäisi asiakaspalvelutilanteeksi olisit saanut minulta juuri erinomaista asiakaspalvelua kaikesta pään aukomisestasi huolimatta.

      Jos sinua kiukuttaa ei tämä ole oikea paikka sitä purkaa, vaan teet itse hallaa yrityksellesi näillä kommenteillasi. Jos olisin asiakas (enkä kuullutkaan koskan liikkeestäsi) ja näkisin nämä SINUN kommenttisi en haluaisi astua jalallanikaan liikkeeseesi koska pelkäisin saavani niskaani samanlaista kuraa jota olet täällä suoltanut minuun ja liikkeessäsi asioineisiin lukijoihini (ei ihme etteivät ihmiset uskalla kommentoida kun anonyymeina). Lopputulos on se, että kirjoittamani kokemus käynnistäni liikkeesesi olisi ollut harmiton jos et olisi alkanut itse haukkumaan täällä asiakkaitasi koko kansan nähden.

      Ja mitä Eija-Riitan pukuun tulee niin näin sen Linnan Juhlien suorassa lähetyksessä jolloin muodostin siitä mielipiteeni jo ennen kuin se päätyi lehtien riepoteltavaksi.

      Poista
  52. Anonyymi9/1/12 23:20

    Kiitokset näistä kirjoituksista ja kommenteista! Itse olen vasta aivan puvunetsinnän alkuvaiheessa ja häihin vielä 1,5 v aikaa, mutta tiedänpä ainakin mihin liikkeeseen en missään nimessä eksy. :P

    VastaaPoista
  53. Huh, edellinen kirjoittaja eli "rouva" on kyllä todella sekaisin.. Jos useilla ihmisillä on todella huonoja kokemuksia jatkuvasti kyseisestä liikkeestä ja he jakavat sen keskustelemalla, niin ei siinä ole mitään laitonta! Todella mautonta ja epäammattimaista tulla tänne epäselvällä ilmaisulla jatkuvasti uhoamaan ja syyttelemään! Todella surullista ja vahvistaa vain negatiivisia kokemuksia..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. leena koukkari21/1/12 09:13

      Hyvä huippu äidenkielen taitaja alias anonyymi ;-)
      Anna vanhan Rva Meslewin kirjoittaa sillä kielioppi taito määrällä mitä muistissa koulu ajoisa :-DDDDDD,hyvin pystyt näköjään sitäkin lukemaan.Minun koulun penkkini kuluivat -80 luvulla,entä sinun?
      Nimettömänä voit kirjoittaa ja ohjata vaikkapa kaikkia kirjoittajia netissä,ihanaa,sinulla aikaa näyttää olevan siihen?...
      Toivon teille kaikille raikasta talvea

      Yst.terveisin
      Leena Koukkari
      Meslewi

      Poista
  54. Kävin itse 4.tammikuuta Meslewissä tyttäreni kanssa hääpukua etsimässä ja löysimme todella kauniin,täydellisen puvun ja edullisesti. Hunnun ja tiaran kanssa hieman päälle 600e. Normaalihinta tuolle puvulle olisi ollut 1450e. Tyttäreni on kokoa 34 mutta tuo koon 36 puku saadaan hänelle sopivaksi,kiitos asiantuntevan myybän ja ompelijan. Meille kyllä demonstroitiin miltä puku tulee näyttämään ja muutenkin saimme hyvää palvelua. Olisikohan tässä se että koska emme menneet liikkeeseen negatiivisella ja epäilevällä asenteella,vaan avoimin mielin,metsä vastasi kuten sinne huudettiin? Tämän keskustelun löysi tyttäreni anoppi,onneksi vasta käyntimme jälkeen ja pystyimme hänelle kertomaan oman kokemuksemme. Haluaisin että pystyisit vastaanottamaan blogiisi myös näitä positiivisemoiakin kokemuksia,ilman että leimaat ne Meslewin omistajan kirjoituksiksi. Itse en hänen työtään jaksaisi. Meidän omaa aikaamme odottaessa ovesta astui sisään jos jonkinlaista tirskuvaa ja huonosti käyttäytyvää lukiolaista vanhojen päivän tanssiaispukua kysellen... Ei vaan jaksais,mutta hän jaksoi heitäkin palvella asiallisesti.
    Meillä häät on 14.7 joten käynti Meslewiin vielä tulossa kun pukua pienennetään ja haetaan. Onneksi uskomme,sekä minä että tyttäreni,saavamme aivan yhtä hyvää palvelua jatkossakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti tänne ei ole tullut vielä nytkään ainoatakaan positiivista kommenttia oikealta asiakkaalta. :P

      Jo tämä lause kertoo kuka olet "Meidän omaa aikaamme odottaessa ovesta astui sisään jos jonkinlaista tirskuvaa ja huonosti käyttäytyvää lukiolaista vanhojen päivän tanssiaispukua kysellen... Ei vaan jaksais,mutta hän jaksoi heitäkin palvella asiallisesti."

      Toki on varmasti niitäkin ihan oikeita asiakkaita jotka ovat saaneet hyvää palvelua, mutta se ei valitettavasti kumoa näitä huonoja kokemuksia.

      Poista
    2. Minä ja tyttäreni olemme oikeita asiakkaita. Mutta antaa olla, ei minulla ole aikaa alkaa ihan selvää asiaa jonkun blogissa selvittämään. Voit ihan kuule tulla vaikka katsomaan kun seuraavan kerran kyseiseen liikkeeseen menemme, jos et muuten usko.

      Poista
    3. Kaikki aikaisemmat kehut olivat kyllä omistajan itsensä kirjoittamia, joten en vaivautunut tarkistamaan tällä kertaa asiaa sen kummemmin koska osa tekstistäsi kuulosti hyvin saman tyyliseltä kuin omistajan jättämät kommentit. Sinä kuitenkin ilmeisesti asut Lohjalla? :)

      Hyvä kuulla, että omistaja on ottanut valituksista väärin ja ehkä alkanut panostaa asiakaspalveluun kuten kuuluu.

      Poista
    4. Lohjallapa hyvinkin ;-) Tänne blogiin en ilman tyttären tulevaa anoppia olisi löytänyt. Mutta tosiaan,pointtini oli että meidän käyntiimme tai asiointiin ei liittynyt mitään huonoa tai epämiellyttävää. Ja puku jota myyjä kutsui omaksi jokerikseen oli kuin tyttärelle tehty. Kallis puku ja edullisesti sen saimme.

      Poista
    5. No enempää sitä ei kai olisi voinut toivoakaan. Kiitos kun jaoit kokemuksesi :)

      Poista
    6. Monivuotinen mielenpahoittaja tuo omistaja... myös minulla v. 2007...ja edelleen sama jatkuu. Aivan uskomatonta.

      Poista
  55. Vai Jutta Uosukainen? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh, mun blogista puuttuu tykkää nappi :P

      Poista
    2. leena koukkari/meslewi24/1/12 06:04

      Anteex kauheesti Jutta Urpilainen :-DDDD
      Lues Kitty ERK blogista miten tv kuulutti ammottavasta decolteesta!Kyllä se ihan tv kuuluttajan sanomaa oli,ei sinun.Huomannut sitä et ,sillä ammoitusta ei näy yhdessäkään kuvassa ????Joten...
      Et tarkastanut enään, oliko hyvä palaute oikea???!!!
      Kyl on sulla elämä kiireistä huh,huh...
      Ja nyt poistat jokaisen kommenttinikin vielä,kamalaa.

      Ihan rikosilmoituksin turvin jatketusta OSAKEYHTIÖNI mustamaalaamisesta sinun blogisikin poistuu näiltä osin.
      Poliiseilla kun on vähän kiireisimpiäkin juttuja...Mutta Kitty alias Kristiina Vänskä korko kerttyy...

      Poista
  56. Leena, jos sinulla on vielä jotakin asiaa ota yhteyttä: modernbridetobe@gmail.com, sillä tästä lähtien poistan jokaisen asiattoman kommenttisi.

    VastaaPoista
  57. Vai jatkuu se karmiva palvelu Meslewissä:(
    Minä käytin liikettä noin viisi vuotta sitten ja järkytyin aivan totaalisesti saamastani palvelusta! Aivan järkyttävää ja sain niin pahan mielen että lähdin itku kurkussa pois. Kaasoni ja äitini oli mukana jotka myös olivat vihaisia saamastani kohtelusta. Liikkeessä ei muusta välitetä kun myymisestä, rahasta ja omasta navasta:( Puvut ovat ihania, mutta aivan liian kalliita ja en todellakaan suosittele liikettä kenellekkään!! Nauttikaa hyvät ihmiset puvun valitsemisesta se on niin isoa asia ja on tärkeää ettei ketään aliarvioi ja käyttäydy sikamaisesti kun kokeilet ja ostat pukua. Ihania häitä kaikille:)!!

    VastaaPoista
  58. Miksei minun jättämäni positiivinen palaute näy täällä? Hieman objektiivinen näkökulma blogin pitäjällä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ilmeisesti ole lukenut päivitystä blogikirjoituksen alalaidasta. Voit kirjoittaa uudestaan jos haluat - siitä pelkästä käyntikokemuksestasi - ei sillä väliä onko se positiivinen vai negatiivinen.

      En julkaise enää tähän keskusteluun minua koskevia mielipiteitä kun ne eivät tähän aiheeseen millään lailla kuulu. Niille on sitten ihan toinen paikka: modernbridetobe@gmail.com

      Poista
  59. Voi mitä keskustelua ja mitä viihdettä! Kitty olet ihana blogin pitäjä! :)

    VastaaPoista
  60. Minulle kävi ko liikkeessä näin: ostin toukokuun alussa puvun. Myyjä sanoi, että "luotat aivokirurgiinkin 100%, minulla on 20v kokemus". Epäilin miten puku saadaan napakasti pysymään päälläni. Tulimme ompelijan pakeille. Katsoimme pituuden ja sisäänotot sivuista. Aikaa meni 35min. Myyjä tuli huomauttamaan että yleensä aikaa saa mennä vain 15min. (Miten minä voisin vaikuttaa ompelijan käyttämään neulojen laittoaikaan?)

    Ompeluhinnat muuttuivat ja kallistuivat matkanvarrella sovitusta. Suositeltiin halvempaa ompelijaa. Olin yhteydessä, sanoivat että liikkeen puvut ovat niiin vaikeita ommella ja heillä on myyjän kanssa niin paljon ongelmia aina, etteivät valitettavasti halua pukua.

    No, kun sanoin purkavani kaupan hinnoittelun muuttuessa, sain sitten ompelun samaan hintaan. Minulle ilmoitettiin sovitusaika, pukuun oli ommeltu vetoketju alaarvoisella tavalla. Se tursusi ja veti jne. Aikaa juhlaan oli 4 pv. Minulle sanottiin että puku on valmis edellisenä päivänä.

    Menin edellisenä päivänä liikkeeseen, hups, ei ollut puku valmis. LIsäksi se oli niin tiukka ettemme ompelijan kanssa saaneet vetoketjua kiinni. Mitat oli tarkistettu kaksi kertaa. Ompelija meinasi että minun pitää tulla lauantaina hakemaan se uudelleen. Siis mitä? Lauantaina oli juhlat ja minulla vastuita aamusta asti. Tämä kesäkuun alun päivä oli jo toukokuun alussa selvillä. "Ostit puvun liian myöhään, oli ompelijan kommentti". Jäin miettimään miksi minulle myytiin koko leninki., jos kuukausi ei riitä ompeluun.

    Lopulta häiden aattona kl 19 sanoin, että jätä vaikka se vetoketju auki ja laita huivi päälle, en voi enää odottaa ja uutta mekkoa en enää ehdi hakemaan. Olin siis aukinaisella leningillä juhlissa. Lisäksi liian kireäksi tehty mekko painoi rintojen alle ruhjeet, jotka näkyvät vieläkin ja ovat kipeät.
    "Tule vaikka takaisin niin laitetaan mekko kuntoon" oli viimeinen kommentti. Ajattelin, että en ikinä enää halua nähdä kyseistä putiikkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, aivan kamalaa! :S Kai teit valituksen kuluttajansuojeluun saamastasi palvelusta? Jos et niin sen voi tosiaan tehdä vielä nyt jälkeenpäinkin, suosittelen!

      Toivottavasti kuitenkin muuten meni häiden kanssa kaikki ihan nappiin <3

      Poista
    2. Anonyymi6/9/12 17:58

      Ompelija Tmi Aliisa Hautaviita toimi ennen Meslewin tiloissa takapihan puolelta heinäkuun 2012 alkuun asti.Ei enään. Korjasi ainakin mun puvun siististi ja hyvin? Uskomatonta, että hän olisi edes puhunut tai käyttäytynyt noin missään tilanteessa.Mitä Kikkatikkiin tulee, minne varmaan soitit,siellä korjautan edustuspukuni, edelleen Meslewistä.

      Poista
    3. Minä olen se T:mi nimellä toiminut Atelier Modelierin takana.
      Sinä asiakas olit täysissä lääke kamoissa jokaikinen kerta sovitustilanteessa.Sekaisin olet vieläkin.Mitä Meslewiin tulee, en ollut kuin Meslewin omistamissa tiloissa vuokralla yrittämässä yrittäjänä olemista ja tekemistä.Ei ollut mun juttu,menin takaisin Sokokselle töihin. Sinun komenttisi ovat sairaita ja käytöksesi oli vielä sairaanpaa.

      Poista
    4. Huh, mitä kommentteja... Eiköhän tuo jo täytäkin kunnianloukkauksen merkit, jos niikseen tulee...

      Poista
  61. Itse ajattelin varata sovitus aikaa kyseiseen paikkaan. Enpä taida enään...

    Ihan loistava blogi joka varmasti valaisee meitä kaikkia!
    Kiitos!!!!!

    T. Wendy Crane

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Wendy, onneksi sosiaalinen media on olemassa :)

      Poista
  62. Apua tää keskustelu.. Vetää sanattomaksi :D Ja kuolen nauruun.. Nuo rva Koukkarin kommentit.. xD Onneksi ei tarvitse tuohon liikkeeseen ainakaan ikinä mennä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta! Toivottavasti ei kenenkään muunkaan :P

      Poista
  63. Anonyymi6/9/12 12:08

    Meslewi ei muutu, noiden tekstien perusteella tuo ihminen on narsistinen.
    Sain myöskin siellä kamalaa palvelua, Hyi ei ikinä enää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen päätynyt myös samoihin mietteisiin kyseisen henkilön kohdalla :(

      Poista
  64. Anonyymi6/9/12 19:44

    Voi että, onneksi näin tämän keskustelun! Mutta nyt voisin ihan kiusallani mennä ko. paikkaan... voisin tarkastella rouva omistajan ryppyjä ja vaatteita, ja arvostella takaisin jos alkaa minua arvostelemaan. Sanoisin myös suoraan jos saan paskaa palvelua, ja nauraisin päälle ja kertoisin että nyt lähteen Hesariin semmoinen kirjoitus ja vielä ihan omalla nimellä että oksat pois... Mua niin raivostuttaa tuo rouva omistaja!!!! Murrrr!

    Kiitos Kitty huippu blogistasi, tästä on iloa tuleville rouville vielä monina tulevina vuosina!

    T. rouvaksi heinäkuussa 2013

    VastaaPoista
  65. Anonyymi7/9/12 00:04

    Kiitos tästä, että olet uskaltanut ja viitsinyt tehdä blogikirjoituksen aiheesta. Puljuhan on mielettömän hyvällä paikalla ja moni sinne eksyy hääpukuja etsimään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tosin olisi kiva kuulla uusia kokemuksia liikkeestä :)

      Poista
  66. Anonyymi7/9/12 09:58

    Ohhoh! Tiedämpähän minkä liikkeen KIERRÄN KAUKAA, kun alan pukua etsimään. Ja vinkkaan asiasta myös siskoilleni, ystävilleni, kaikille ;). Ei tuollaisella asennevammalla ja persoonallisuushäiriöllä voi työskennellä asiakaspalvelussa! Eikö omistaja häpeä yhtään omaa käytöstään? Vinkki: normaalit ihmiset häpeävät.

    Ja joku rouvan ystävä/sukulainen tullut vuolaasti kehumaan, rouvan itsekehut kun ei anonyymisti menneet läpi, kirjoitusasu paljasti heti. Voi itku mitä myötähäpeää voikaan tuntea toisten puolesta...

    Ihana blogi Kitty!

    Terveisin: Susanna V.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Susanna, ne tosiaan ovat aika helposti tunnistettavissa. Aion jatkossakin poistaa kaikki kommentit jotka tuntuvat minusta feikeiltä.

      Alussa kuitenkin ollakseni oikeudenmukainen kaikkia osapuolia kohtaan oli ajatukseni antaa omistajan kommentoida näihin syytöksiin, mutta hän ei ottanut tätä tilaisuutta onkeensa ollenkaan vaan yritti ala-arvoisella tavalla esiintyä toisena henkilönä ja solvata ihmisiä. Näin hän itse pahensi asiaa ja tästä hän saa myös itseään syyttää.

      Poista
  67. Anonyymi7/9/12 10:44

    Avasin ketjun meslewi-kokemuksista tuonne
    http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1688007/haapukuliike_meslewista_kauhukokemukset_poistettii

    se sai 1500 käyntiä ja 60 kommenttia entisiltä asiakkailta, kaikki olivat ikäviä.
    sitten rouva tuli itse palstalle huutamaan että hänen miehensä vetäisi tunnin turpaan jne jos tietäisi että 1 kävijä väitti hänen lapsillaan olevan eri isät.
    Sitten alkoikin jo mainostaa juttua jonka Glorian koti teki nro 08/2007 hänen kotinsa sisustuksesta ja että hän on maailmankuulu sisustaja, stailaaja jne.

    On todella ikävää että nettipalstoilta poistetaan keskusteluja jotka ovat aitoja kokemuksia.
    Onneksi on tämä blogi! täällä ei käy suomi24 ja vauva- moderaattorit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan varmasti on uhkaillut tai modet vaan saaneet tarpeekseen - olen itsekin kokenut rouvan toimesta uhkailua milloin milläkin kuten täälläkin rouvan kommenteista näkee. Luulen kuitenkin, että mainitsemasi kävijän kommentti rouvan lapsista on juuri se jonka takia rouva sai keskustelun vauva.fi sivustolla alas. Koittakaahan siis pitää uusi keskustelu asialinjalla.

      Jos tänne joku kirjoittaisi rouvan lapsista tai perheestä herjauksia en julkaisisi sellaisia kommentteja (tosin rouva on kyllä itse ottanut lapsensa jo täällä puheeksi...noh kukin ilmeisesti tavallaan).

      Haluan pitää tämän keskustelun omalta osaltani siistinä vaikka voimakasta keskustelua täällä onkin ollut ja saa jatkossa ollakin. Rouvalta saatu asiakaspalvelu ja hänen liikkeensä ovat asioita joista täällä kuitenkin voi puhua vapaasti. :)

      Poista
  68. Onpas paljon negatiivisia kokemuksia. Minä olen ihan oikea asiakas ja saanut jopa oikein hyvää palvelua. Huomasin puolisen vuotta ennen häitäni Meslewin ikkunassa unelmieni hääpuvun, jonka tyyppistä olin ulkomaillakin metsästänyt. Varasin sovitusajan ja koin, että minua palveltiin jopa innokkaasti. Voi tietysti olla, että innokkuuteni tarttui myyjäänkin, olin oikeastaan jo ennen liikkeeseen menoa päättänyt, että kyseinen puku on hääpukuni.

    Sovitustilanteessa ei ollut mitään moitittavaa, myyjä jopa innostui itsekin stailaamaan tilanteessa ehdottamalla kokeilemaan eri kenkiä ja huntua. Sain pyörähdellä kaikessa rauhassa peilin edessä ja sain tosi hyvän käsityksen puvusta. Tietysti ostin sen. Hinta oli jotain 900 eur. Puku istui täydellisesti ja sai paljon kehuja.

    Tuskin tälle sivulle tulleet negatiiviset kokemukset antavat täysin realistista kuvaa yrityksen asiakaspalvelusta. Jotkut ovat hankalia asiakkaita, joillakin on vain väärät odotukset, joskus myyjällä on huono päivä, joskus on väärinkäsityksiä, joskus saa taas erinomaista palvelua. Jaloillaanhan voi äänestää. Jos palvelu ei miellytä, puvun voi lopulta ostaa muualta. Itse olen ostanut Stilissimasta ja Niinattaresta iltapuvut, mutta sovituskerrat eivät jääneet paremmin mieleen, voi olla siksi, kun iltapuvuilla oli vähemmän tunnearvoa eivätkä liikkeet olleet mielestäni sisutukseltaan ja tunnelmaltaan yhtä inspiroivia kuin Meslewi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun jaoit kokemuksesi, oli kiva saada edes toinen positiivinen käyntikokemus - ehkä liikkeessä on tapahtunut jotain edistystä jos kokemuksesi on tuore. :)

      Kuitenkin saanen olla eri mieltä seuraavasta lauseestasi: "Tuskin tälle sivulle tulleet negatiiviset kokemukset antavat täysin realistista kuvaa yrityksen asiakaspalvelusta."

      Oletko ollenkaan lukenut kommentteja? Eiköhän omistajan omat kommentit anna oikein hyvän kuvan yrityksen "asiakaspalvelusta" ja tue lukijoiden kokemuksia. Huonoja kokemuksia on netti pullollaan kun jaksaa vähän penkoa. Oletko miettinyt miksei muista hääpukuliikkeistä ole lähimainkaan näin paljon huonoja kokemuksia? Ehkä siksi, että ihmiset eivät suivaannu hyvästä palvelusta.

      Myös tämä särähti korvaan "Jotkut ovat hankalia asiakkaita, joillakin on vain väärät odotukset, joskus myyjällä on huono päivä, joskus on väärinkäsityksiä, joskus saa taas erinomaista palvelua"

      Erinomaista tai edes välttävää asiakaspalvelua pitäisi saada aina. Nuo muut syyt kuulostavat tekosyiltä huonolle tai tämän liikkeen kohdalla jopa törkeälle asiakaspalvelulle. Myyjän huono päivä ei oikeuta sanomaan asiakkaalle, että "sori olet liian läski, emme voi palvella sinua" kuten vauva.fi foorumilla luki.

      Väärinkäsitykset on aina korjattavissa ja asiakkaalla ei pitäisi olla liian suuria odotuksia jos myyjä on asianmukaisesti käynyt asiakkaan kanssa läpi mitä asiakas on ostamassa ja millä ehdoin. Asiakaspalveluun kuuluu palvella asiakas kuin asiakas vähintään yleisen hyvän käytöksen mukaisesti - ei ole olemassa hankalia asiakkaita vain ainoastaan huonoja asiakaspalvelijoita. Asiakaspalvelu on taitolaji jota ikävä kyllä en tässä liikkeessä saanut monen muun tavoin.

      Reklamaatiotapauksissa annettu asiakaspalvelu on yrityksen kannalta tärkein ja kriittisin asiakaspalvelutilanne jonka hoitaminen ei tunnu olevan tällä yrityksellä hallussa ollenkaan netissä olleiden kokemusten perusteella sekä omakohtaisen kokemukseni perusteella (näkeehän sen nyt jokainen millä tavalla omistaja on kommentoinut käyntikokemustani).

      On todella surullista jos yritykseltä saa vain joskus hyvää asiakaspalvelua. Voiko tällainen toimia nykyisessä sosiaalisessa yhteiskunnassa? Vastaus on ei.

      Poista
  69. Mikäli joku tuleva morsian lukee tätä ketjua, suosittelen jättämään kokonaan käymättä Meslewissä! Itse palasin ko. liikkeestä kyyneleet silmissä kotiin. Palvelu oli niin tylyttävää, etten pöyristykseltäni osannut sanoa Koukkarille ja muille hänen kollegoilleen suoria sanoja. Mikäli tosiaan morsiamena haluat säilyttää onnellisen innostuksen häiden suunnittelun ja puvun etsimisen parissa, suosittelen kiertämään ko. liikkeen kaukaa. En ole koko 28-vuotisen elämäni aikana saanut niin huonoa palvelua!

    VastaaPoista
  70. Samanlaisia kokemuksia myös itselläni.. eikö näiden kaikkien palautteidenkin perusteella jo voisi tehdä ilmoituksen esim. kuluttaja-asiamiehelle ja saada Koukkari vastuuseen?! Vai onko joku jo tehnyt?

    VastaaPoista
  71. Valitettavasti sama kokemus Meslewistä - olisi pitänyt googlettaa.. Paljon pahaa mieltä sekä rahanmenoa. Olin tyhmä kun uskoin myyjän puheisiin enkä pitänyt pintaani ja uskonut itseäni. Jouduin uusille pukuostoksille vain neljä päivää ennen hääpäivää. Onneksi VIP-juhlapuvuista löytyi nopea apu ja erinomainen palvelu noinkin lyhyellä varoitusajalla eli VIP-Juhlapuvut pelastivat hääpäiväni. En enää koskaan mene Meslewiin enkä suosittele sitä kenellekään.

    VastaaPoista
  72. Sain 23.11.2912 hyvää palvelua meslewissä.
    Kiitos Leenalle T: Piritta

    VastaaPoista
  73. "Sain 23.11.2912 hyvää palvelua meslewissä."

    Tirsk... ehkä tosiaan sitten 900 vuoden kuluttua...

    Ja anteeksi, kyseessä on luonnollisesti inhimillinen virhe.

    VastaaPoista
  74. Anonyymi4/2/13 23:53

    Uskmatonta, muuta ei voi sanoa! Onneksi en itse tullut menneeksi kyseiseen liikkeeseen.

    Roosa Kallio

    VastaaPoista
  75. Itsekin kävin samaisessa liikkeessä. Harmittaa, et liike on tosi hieno ja se kerää kyl jo pihalta asti huomiota, et liike erottuu kyl muista, mut asiakaspalvelu oli kyl ihan pepusta. Tai sanotaan, et ei se nuin paha ollu, mitä luin, mut hieman erikoista ku ei millään saa sovitettua sitä pukua mitä haluais, "koska se ei sopis mulle". Ja julkiksilla kehuminen, pitää tehdä astetta ovelammin jos sitä haluaa hyödyntää ;) Kyl stailistit hyvää suuntaa osaa antaa, mut loppujen lopuks asiakas päättää mikä hänen päällään hyvältä näyttää. Ite oon tehny kohtuulisen vaikeaakin asiakaspalvelua, (vaikeita asiakkaita :) ) ja kyl se vaan niin on, et pakko se on vaan muistaa, et asiakas pitää saada aina tyytyväiseksi. Tyytyväinen asiakas tulee takas, levittää positiivista palautetta eteenpäin ja tuleehan siit iteki hyväl mielel jos toinen on tyytyäväinen.

    VastaaPoista
  76. ja lisäys äskeseen, et olihan silt ihan hyviä pointteja, et se piti ne sovitusmekot esim puhtaina, et oli konsteja, et meikit ym tahraa ja kyl kuunteli mitä haluan. Henkilö oli vaan niin hankala, et vaikka löytyski puku, niin tuntuu, et ei halua mennä takas, ku saa varoa mitä sanoo, et se ei suutu tai inttämään ihan turhanpäiväsistä asioista :D

    VastaaPoista
  77. Tampereen morsiusgalleria ja Johanna !!!!!! Ihana ihana ihana!!! Suosittelen 100% Kiitin häntä, ettei arvostellut makkaroitani niinkuin eräät!


    Tuuli

    VastaaPoista
  78. Kun etsimme tyttärelleni ylioppilasjuhliin mekkoa, olin tietenkin ajatellut mennä Meslewiin, jonka kauniita pukuja on näkynyt mm poliitikkojen päällä linnan juhlissa. Luettuani nettikirjoituksia liikkeen töykeästä palvelusta ja epäasiallisesta asiakkaiden kohtelusta sekä omistajan kommenttejä täältä päätin, etten koskaan astu jalallani kyseiseen liikkeeseen. Liike menetti välittömästi kaksi potentiaalista asiakasta, minut ja tyttäreni.
    Erityisesti nuorten asiakkaiden huono kohtelu koituu helposti liikkeen tappioksi. Nuoret ovat potentiaalisia moninkertaisia asiakkaita liikkeissä, joissa saavat hyvää palvelua. Nuoret myös jakavat kokemuksensa mm netissä ja blogeissa, joten kaikki tieto ja niin hyvät kuin huonot kokemukset leviävät meidän kaikkien tietoisuuteen kulovalkean tavoin. Jos asiakaspalvelu ylipäänsä on vaikeaa ja joillekin sopimaton laji, niin asiakaspalvelu juhlapukuja ja hääpukuja myyvässä liikkeessä on kaikkein vaativinta. Myyjän tulee ehdottomasti olla asiantunteva, palvelualtis, arvostava, kunnioittava ja miellyttävästi käyttäytyvä. Myyjän on hyvä muistaa, että kysessä on jokin asiakkaan elämän tärkeimmistä tapahtumista, johon etsitään pukua eikä mitä tahansa pukua vaan juuri sitä oikeaa!
    Me saimme parasta mahdollista palvelua Stilissimassa ja sinne palaamme takuulla joka kerta, kun tarvitsemme juhliin asua tai asusteita. Suosittelen muillekin:)

    VastaaPoista
  79. Anonyymi6/6/13 23:03

    Ohho! Nyt yllätyin näistä keskusteluista!
    Mulla on kyseisestä naisesta mielipide vähän toisesta suunnasta. Nimittäin hän on ollut minun asiakkaanani. Meillä jäi työkavereiden kanssa suut auki ja hijaiseksi veti kun nainen poistui.
    Hän käyttäytyi täysin samalla tavalla kuin täällä on kerrottu, muisti mainostaa jopa julkkisasiakkaitaan (se ei edes liittynyt meidän väliseen asiointiin millään tavalla) ja 20 vuoden kokemusta alalta toitotti myös ja mikä kaiken huippu, hän veti myös ikäkortin esiin! :D
    Silloin päätin että hänen putiikin kierrän kaukaa, kun hääpukua lähden etsimään (mulla oli jo hääpäivä päätettynä, eli asia oli hyvin ajankohtainen).

    VastaaPoista
  80. Kuluttaja-lehden Mustalla listalla:

    Meslewi Oy, Helsinki

    Asiakkaan 17-vuotias tytär osti iltapuvun ja asusteita 856 eurolla. Asiakas halusi purkaa kaupan.

    Lautakunta totesi, että tytär oli tehnyt isot ostokset alaikäisenä. Yrityksen piti purkaa kauppa. Mitä omistaja Leena Koukkari ei noteeraa.

    Kuluttaja-lehti julkaisee Mustan listan jokaisessa numerossaan. Palstalla mainitut eivät ole maksaneet kuluttajariitalautakunnan päätöksen mukaisesti korvauksia kuluttajille. Meslewistä on satoja valituksia kuluttajariitalautakunnassa ja lukemattomia oikeudenkäyntejä. Viranomaiset varoittavat kuluttajia liikeestä!
    http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/mustalista/ "

    VastaaPoista
  81. Hei,
    Soitaa kai kannattaisi, koska toi väite ei pidä paikkaansa?
    Tiedustelin noi asiat ja ne on kyllä kaikki tuon anonyymin omaa prokakandaa?
    Ajattelin vain ilmoittaa sulle Kitty, kun ylläpidät näitä sivuja ja kuitenkin tarkastat itse mitkä kelpuutat julkaistavaksi?
    Viranomaisilla ei ole ainuttakaan varoitusta Meslewi Oy:stä.
    Tämä ihmisvihan mittasuhteet saanut lietsonta on aika ikävää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kelpuutan kaikki kommentit julkaistavaksi, joissa kielen käyttö on asiallista ja aiheeseen liittyvää. Esim kommentit "Meslewi on paikka" olen jättänyt julkaisematta, vaikka toki kukin vastaa omista kommenteistaan.

      Poista
  82. Meidän ensimmäinen virhe oli, että emme lukeneet sosiaalisesta medista Meslewiin liittyviä palautteita. Ja toinen virhe oli asioida kyseisessä liikkeessä. Uskomattoman epäasiallista asiakaspalvelua. Emme enää ikinä tule siellä asioimaan.
    Jotenkin hämmästyttävältä tuntuu, että kielteistä palautetta en tullut vuosia ja silti sama meno jatkuu edelleen keväällä 2014. Aina tuntuu vika olevan asiakkaassa. Mistä ja mitä se kertoo?
    Nimimerkki Pettynyt ja järkyttynyt

    VastaaPoista
  83. Olen usein ihaillut kyseistä liikettä ja miettinyt ostavani sieltä oman hääpukuni. Näiden kommenttien jälkeen, en koskaan tule kävelemään sinne sisään. Itse toimin päivittäin asiakaspalvelussa ja omistajan palvelu ja käytös on pyöristyttävää. Asiakaskokemuksia on aina monenlaisia, mutta omistajan kommentit tällä palstalla niihin ovat uskomattomia. Ne nähtyäni kierrän liikkeen kaukaa ja kehotan muitakin tekemään niin. En voinut uskoa silmiäni. Ja nuo kuluttaja-lehden asiat ovat täyttä totta, tarkistin mielenkiinnosta.

    VastaaPoista
  84. Siis toi Rva Meslewi on kyllä niin säälittävä kaikilla kommenteillaan! Aina kun hän kommentoi tänne niin, pisteet vaan ropisee enemmän ja enemmän mun silmissä! :D

    Wendy

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...